Sabtu, 6 Ogos 2011

Ramadhan datang lagi.

Alhamdulillah.  Syukur dapat bertemu Ramadhan 1432, mudah-mudahan dipermudahkan bagi kami sekeluarga untuk menjalani ibadat puasa dan ibadat-ibadat lainya dengan sabar dan dikurniakan pahala berlipat-lipat ganda jua, Amin.

Bulan Ramadhan di Negara Brunei Darussalam pada tahun ani jatuh pada hari Selasa, 2 Ogos 2011.  Pada mulanya kami sekeluarga bercadang hendak balik ke Temburong dan singgah di Limbang tetapi kami batalkan selepas menerima sms dari ibuku yang 'melagau' (menjemput) bersungkai di rumah petang itu.  Dalam kepalaku berpikir apalah nak dibawa untuk juadah bersungkai nanti. 

Suami yang memang pandai memasak, iski hendak memasak ikan selongsong masak merah campur acar dalam botol dan buat coktail aiskrem. Aku yang tidak berapa pandai memasak ani hanya sempat memasak sayur kacang panjang sahaja.  Aku tahu anakku Raziq suka makan hehe.

Rupa-rupanya mama melagau sungkai beramai-ramai terus untuk menyambut hari jadi adikku.  Ooh, patutlah ramai, nenek pun ada.  Kalau sudah ramai-ramai semestinya menu bersungkai pun jadi banyak.  Tetapi oleh kerana aku sakit kepala jadinya aku hanya makan mee goreng dan icecream coktail sahaja.  Ikan selongsong yang aku taisliur hendak makan semasa suamiku memasak pun tidak sempat aku jamah hehe sakit kepala banar sampai terpaksa aku menelan dua biji panadol.  Tapi aku 'modified' icecream coktail dengan memasukkan beberapa biji anggur dan pecahan buah sikoi (tembikai) untuk menambah liur ku kan makan :)








Kepada adikku, Zulhelmi "happy bday JUL! Mudahan berkah bulan Ramadhan ani rezeki makin bertambah dan dkurniakan cahayamata, bertambah kasih syg dsamping isteri tsyg. amin ya Rabb!" 
Sampai jumpa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan