Selasa, 30 Ogos 2011

posto~posto.

Assalamualaikum, lama banar udah nda aku bercerita disini.  Hari raya pun sudah dekat, mungkin esok atau lusa :D

Sekarang ani aku sedang sibuk menjawab dan menyediakan kad raya untuk dikirim bagi pihak 'my bos' hehe. Aku sendiri nda ada perancangan hendak menempah atau membeli kad raya.  Melalui 'facebook' atau sms saja.


'My bos' beri wang untuk membeli stamp dan aku juga masih ada baki stamp tahun lepas.  Idea dari my colleague untuk menggunakan span yang disimpan dalam bekas berisi sedikit air - stamp ditekan perlahan-perlahan untuk membasahi permukaan bawahnya bagi memudahkan untuk melekatkan stamp diatas sarung surat. 

Aku suka melihat stamp sempena Anniversary 40 Tahun ASEAN.  Stamp berkenaan mengambarkan ibu pejabat kerajaan dan tempat-tempat menarik di negara-negara ASEAN seperti Bangunan Setiausaha Kerajaan, Negara Brunei Darussalam, Vimanmek Mansion, Bangkok, Thailand, National Museum of Cambodia, Presidential Palace Ha Noi, Vietnam dan yang lainnya.


Aku ada menerima satu kad raya daripada rakanku yang mengandungi pantun, sungguh kreatif.  Bunyi pantunnya:

Kanak-kanak bemain marcun,
Jangan saja bebalang ditangan,
Masa Hari Raya ani kitani beimpun,
Bejarah-jarah bejabat tangan.

Sampai sudah di Hari Raya,
Selepas kitani sebulan bepuasa,
Disambut gumbira di pagi Hari Raya,
Jangan inda ingat pada yang berduka.

Kanak-kanakan bemain tambi,
Bemain tambi di bawah beranda,
Sambil kitani memuji namaMu Ya Rabbi,
Panjatkan do'a pada yang sudah tiada.

Negara Brunei Darussalam aman sentosa,
Amat terkenal diseluruh dunia,
Maaf mun ada tekasar bahasa,
Kami seluruh warga Bahagian .....,
ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri.

~ Maaf Zahir Batin ~


Saya ingin mengambil kesempatan disini ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Minal Aidil Wal Faizin.  Semoga hari raya ani kitani bermaaf-maafan dan saling mengeratkan silaturahim.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan