Jumaat, 8 Mac 2019

Bekarih, Bejarih, Belurih - 3B

Assalamualaikum.

Salam Jumaat, hari ani 8hb Mac 2019 dan bulan Islam sudah masuk 1hb Rejab 1440. Inda terasa, Ramadhan nda lama lagi akan datang.  Mudah-mudahan kitani dipanjangkan umur bertemu Ramadhan tahun ani lagi, Aamin Ya Rabbal Alamin.

Hari ani ada sikit masa untuk update blog 😊 (dari pagi ke ptg ke malam hehe alum terpublish 😆 edit, save, edit lagi hahaha).

Slogan untuk persuratan Jabatan-jabatan Kerajaan bagi bulan Mac 2019 ialah "Berjarih, Berkarih dan Belurih, Kunci Kejayaan Bangsa dan Negara".

3B atu selalu orang Brunei gunakan untuk men'describe' orang yang rajin, bersemangat dan ayat simplenya ialah siapa yang berusaha, dia yang mendapat hasilnya! 😀

Salah seorang adik iparku boleh ku katakan mempunyai 3B atu. Kedia mengambil upah menjahit sarung bantal, samada sarung saja atau sarung bantal yang terus diisi kapok.






Ani antara sarung bantal yang pernah ku tempah yang inda perlu kapok.

Adik ku pernah jua mengupah untuk bantal anak-anaknya terus diisi kapok. jenis macam bantal palok.



Adik ipar ku juga pandai membuat cenderahati.


Simple tapi perlu kerajinan dan sabar 🤗

Kedia banyak belajar dari facebook dan youtube barangkali.  Anak perempuannya juga ada membuat pin tudung tapi aku inda ada gambarnya untuk ditunjukkaan disini.

Sejak tahun lepas kalau inda silap, adik iparku mula bisnes iceblended dengan nama WINMAN ICEBLENDED dikawasan perumahan bisdia di Kg Perpindahan Rataie, Daerah Temburong.




 Raziq sama kakaknya apa lagi, suka lah hati kkena dulur makan iceblended!


Kalau hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih. Mudahan, adik iparku akan sentiasa bersemangat dan dilimpahi rezeki mereka sekeluarga berkat rajin berusaha. Aamin Ya Allah, Aamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan