Rabu, 6 Jun 2012

Mei 2012 - Hari Keluarga Kebangsaan.

Assalamualaikum,

Ku perhatikan stail blogku sekarang ani macam posting secara "lumpsum" untuk satu-satu bulan tertentu hehe tapi baik ada daripada inda ada langsung.

Bulan Mei 2012 telah di"isytihar"kan sebagai Hari Keluarga Kebangsaan di Negara Brunei Darussalam yangmana pelbagai aktiviti dijalankan di setiap Daerah pada setiap minggu dengan tema "Keluargaku Harapanku".

Bulan lima ani kebetulan bulan kelahiran anaknda kami Raziqin yang ke dua tahun, kelahiran anak pertama untuk adikku, majlis menanam tiang sari rumah kami dan dua acara hari jadi seolah-olah kami jua ikut serta dalam sambutan hari keluarga kebangsaan. 

5 Mei 2012 (Sabtu)


Sebagai ibu bapa kami merasa sangat bersyukur kepada Allah SWT kerana anak-anak kami sehat.  Raziqin hari demi hari makin pintar berceloteh dan meniru cakap atau tingkah laku siapa saja yang dilihatnya terutama dari televisyen.  Tahu ya kan pelakon rancangan SuperSpontan walaupun dalam rancangan lain - "zizan zizan" "sotan" katanya untuk super spontan.  Pandai sudah mengenal binatang dalam bahasa inggeris, ingat akan jenama kereta yang ada dirumah - bila ditunjuk kereta siapa tu? Raziqin akan menjawab kereta ngangah, kereta nene, kereta babu dll. Tapi Raziqin inda mau makan nasi, selesa makan ayam, sosej dan sayur dan suka minum air suam.  Kalau diberi air berwarna seperti oren atau manisan, geleng-geleng kepala sambil bercakap "Manis".  Perkataan yang sering dituturkannya ialah "PAYAH" atau "NDA PAYAH" dan yang penting membaca Bismillah dengan nyaring tapi part doa sebelum makan, ganya mulutnya kumat kamit hehehe.

15 Mei 2012 (Selasa)


Baby perempuan ani anak pertama pasangan suami isteri iaitu adikku.  Si kecil ani merupakan cucu perempuan kedua selepas anakku, Rasyiqah.  Selama ani seorang saja anakku perempuan, tiada kawan kan bermain.  Bila diberitahu babunya dapat baby girl, apa lagi gembira sakan anakku.  Nah dapat kawan bermain katanya.  Tapi bila dipikir logik, jarak 8 tahun mestilah anakku sudah remaja hehe nada lagi kan main masak-masak atau main barbie doll!

25 Mei 2012 / 4 Rejab 1433 (Jumaat)



Di atas antara gambar-gambar yang sempat diambil semasa Majlis menanam tiang seri rumah kediaman kami di Mukim Sengkurong dan Insya Allah dijangka siap awal tahun depan.  Mudah-mudahan mengambil sukut baik bulan Rejab, segala perancangan akan berjalan dengan lancar dan semua proses pembinaan akan dapat dilakukan dengan sempurna dan teratur dan semoga hasilnya adalah sepertimana yang kami harap-harapkan, Amin Ya Rabbal Alamin dan harapan semoga semua urusan dipermudahankanNya jua!

30 Mei 2012 (Rabu).


30 Mei 2012 hari jadi anak kepada kakak ku, kami mengadakan acara kecil-kecilan dengan doa selamat dan memotong kek untuk birthday boy.  "Babu Dayang dan keluarga mendoakan semoga Danish dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, sehat selalu, berjaya dalam pelajaran, kurang 'gauk' dan semakin berakal :) Amin!

31 Mei 2012 (Khamis).


Kami balik ke Temburong pada hari kelepasan awam, iaitu sempena Hari Ulang Tahun ABDB.  Kebetulan salah seorang abang iparku menyambut hari jadinya, kami bersama ibu dan bapa mertua, adik dan abang ipar menunaikan solat magrib dan isyak berjemaah dan membaca Surah Yaasin.  Apabila anak-anak (cucu) kami kumpul semua bermacam-macam ragam bisdia!

Sampai sini saja dulu, insya Allah berjumpa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan