Khamis, 21 Jun 2012

15hb. Jun 2012, Rasyiqah 8th.

Tahun ani Rasiqah sudah 8 tahun!.

Petang atu aku sempat buat cheese cake untuk mainkan iQah.  "mama nda beli kek di kedai tapi mama buat dirumah saja" hehe nasib baik ada resepi kek yang simple dan senang dibuat.  Sedang kanak-kanak termasuklah Raziqin sibuk bermain bouncer diluar, aku buat kek didapur sambil di'bantu' oleh suamiku.





Tapi ingau ati ku meliat yang ikut bermain bouncer atu besar-besar badan bisdia, jadi aku bawa keluar 'pool' mandi Raziqin dan biarkan ya bermain dalam kolam kecil saja. Kecut jua jari-jarinya baru tah mau disuruh balik kerumah!.

Dibawah ani gambar kek cheese yang sudah siap dibakar, tinggal untuk dihias dan dimasukkan dalam peti sejuk.  Aku sediakan dua adunan, sais besar dan kecil diletakkan bertingkat di atas jem bluebeery.  



Dengan bantuan suami, kek dihias dengan kacang berwarna hehe untuk beri ceria kami pakai kacang berwarna oren, hijau dan merah.

Sementara menunggu kek mejadi beku, kami suami isteri pergi ke kedai kek LoF di Serusop mengambil kek yang sudah kami tempah.  Memandangkan kami mau gambar Ana Muslim tetapi belum ada yang menempah disana, kami dinasihatkan untuk membawa contoh gambar untuk di'scan'.  Aku pun membawa gambar kad projek hari raya tahun lepas hehe nasib baik masih ku simpan.




Sebelah malam kami mengadakan majlis doa selamat untuk hari jadi Rasyiqah secara kecil-kecilan.  Dan tiba saat meniup lilin dan memotong kek, kelihatan anakku macam sedih.  Mungkin dalam hatinya "doi kek biasa saja nada kek special....".  Tapi sudah dikejutkan ada kek Ana Muslim, baru tah ya senyum :D






Rasyiqah senyum-senyum malu ada kek yang dilihatnya ada gambar yang pernah dijadikannya Projek sekolah untuk hari raya tahun lepas.


Ani gambar cheese cake yang ku buat.  Terlalu manis bila ku makan bersama jem blueberry atu.  Nanti insya Allah aku kongsi resepinya akan datang.

Untuk anaknda, Rasyiqah - mama, babah, adik dan semua keluarga mendoakan semoga panjang umur, dimurahkan rezeki, sehat selalu, pintar belajar, hormat orang tua, taat beragama dan sentiasa maju dalam pelajaran, Amin Ya Rabbal Alamin!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan