Selasa, 31 Ogos 2010

"Kasih Abang"

Assalamualaikum.  Inda terasa, begitu cepat masa berlalu.  Bulan Ramadhan sudah hampir ke penghujungnya.

Hari Sabtu yang lepas merupakan cuti kelepasan awam bersempena menyambut  Hari Memperingati Nuzul Al-Quran iaitu 17 Ramadhan yang jatuh pada 28 Ogos 2010.  Pada hari tersebut, kami ada membuat majlis bertahlil dan selajur bersungkai di rumah. 

Pada kebiasaannya, setiap kali ada jamuan, disamping makanan yang sudah ditempah pasti ada saudara mara yang ikut bersedekah berupa makanan.  Ada yang membawa lauk masak merah, lauk liking, kuih mueh, air kausar dan puding kastard.  Wah! panuh meja jadinya.

Melihat banyak makanan, aku teringat kan satu emel yang ku terima dari seorang kawan.  Tajuk emel atu ialah "Kasih Abang".  Apabila melihat gambar yang disertakan, aku merasa rawan hati.....menangis dalam hati olehnya.  Doi lillah, kasihan. Banar, kasihan ku meliat.  Nda ku dapat membayangkan kalau anak atu anak ku :(  teliat lagi ku botol susu...yang isinya air putih...[ nah terasa panas tah udah mataku, kan kuar air mata tia ni kali...]

=*=*=


Kekadang ALLAH menyempitkan
Supaya kita tak hanyut dalam kesenangan
Kekadang DIA melapangkan
Supaya kita tak selalu dipagut kesempitan
Kekadang DIA melepaskan kita dari kedua-duanya
Supaya tidak bergantung kepada sesuatu selain-NYA!

Jazakumullah Khairan Katsiran
Wassalam.

=*=*=

Jadi sepatutnyalah aku bersyukur dengan kehidupan yang ku jalani waktu ani.  Alhamdulillah! Syukran ya Allah, dengan rezekiMu padaku dan ahli keluargaku.  Mudahan kami akan sentiasa menjadi hambaMu yang bersyukur. Amin!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan