Rabu, 22 Disember 2010

Joging di Taman Peranginan Tasek


Kemana dan bahapa biskita hari minggu ani?

Hari Ahad lepas kami pergi joging di Taman Peranginan Tasek.  Kami datang sekitar jam 8.15 pagi, sudah penuh tempat parkir kereta dan orang pun sudah ramai.  Aku pergi kesana bersama anakku, RasyiQah, adik bungsuku dan kakak ku bersama suami dan anak-anaknya.  Waaah! ramainya orang. 

Ada sekumpulan keluarga (barangkali) sedang bersenam secara berkumpulan di pantaran (beranda) yang mula-mula kitani jumpa jika masuk ke Taman disana.  Mungkin mereka mengadakan Hari Keluarga.  Aku terdengan ada cabutan nombor bertuah beberapa minit selepas mereka selesai bersenam. "Siuk jua aah" kataku dalam hati.

Lama sudah inda kesana, ani pun iQah yang iski kan ikut anak-anak kakak ku. Lain kali lagi kesana kalau ada masa, insya Allah kan bawa Raziqin pasalnya ku lihat ramai yang membawa baby jua kesana.  iQah sudah berjanji kalau kesana lagi kan bawa basikalnya jua, ehem kes dengki melihat kanak-kanak sebayanya berbasikal.

Sampai jumpa lagi.  Assalamualaikum.

2 ulasan:

  1. Bersenam adalah baik untuk kita. Mengamalkan senaman di usia muda menjanjikan kesihatan dihari itu...Insyallah.

    Merancang hendak bawa baby ke sana? berhati-hati. Kata orang, kawsan tu sedikit 'keras'. Bagaimana pun, kita hanya mampu bertawakal dan bermohon yang terbaik kepada NYA.

    Ok.

    BalasPadam
  2. kakak ku selalu berjoging membawa anak2nya pasalnya kana nasihatkan oleh Doktor untuk salah seorang anaknya yang dikatakan 'overweight.

    Hajat hatiku kan bawa baby kesana belum jua sampai Tuan sal takut jua lepas teringat ada kawasan perkuburan disana.

    trimakasih atas nasihatnya =D

    BalasPadam